Opleidings Melodie Percussiegroep

Om de slagwerkleerlingen ook in groepsverband te kunnen laten samenspelen en de opstap naar de Melodie Percussiegroep soepeler te laten verlopen, is de Opleidings Melodie Percussiegroep opgericht. Je leert hoe het is om samen muziek te maken. Elke week oefen je samen verschillende muziekstukken. Minimaal 2 keer per jaar wordt er een concert georganiseerd waarin ook de OMPG een optreden verzorgt. Bijvoorbeeld: een opleidingsconcert met alle opleidingsorkesten, een buitenconcert in de buurt of een concert met een speciaal thema. Daarnaast wordt er jaarlijks een jeugduitje georganiseerd voor alle jeugdleden.

Het Leerlingen Harmonieorkest en de OMPG hebben in September 2023 een Jeugdweekend gehad samen met Aurora Driebergen en De Bazuin Utrecht. Het Jeugdjournaal heeft hier een leuk item over gemaakt.

Voor wie: beginnende slagwerkers

Wat: leren samenspelen in een orkest

Wanneer: woensdag van 18:30-19:15

Waar: De Harmonie, Jasmijnstraat 6b De Bilt

Dirigent: Marcel Heijnen

Kosten: in combinatie met slagwerklessen van KBH gratis. In andere gevallen lidmaatschap KBH, zie pagina ‘Word lid van de KBH’

Vragen en aanmeldingen: opleidingen@biltseharmonie.nl.