Leerlingen harmonieorkest

Het Leerlingen Harmonieorkest is bedoeld voor beginnende muzikanten. Leerlingen kunnen meespelen nadat ze een paar maanden les hebben op een blaasinstrument of ongeveer een jaar slagwerkles hebben. Je leert hoe het is om samen muziek te maken. Elke week oefen je samen verschillende muziekstukken. Minimaal 2 keer per jaar wordt er een concert georganiseerd waarin ook de LHO een optreden verzorgt. Bijvoorbeeld: een opleidingsconcert met alle opleidingsorkesten, een buitenconcert in de buurt of een concert met een speciaal thema. Daarnaast wordt er jaarlijks een jeugduitje georganiseerd voor alle jeugdleden.

Na ongeveer 3-4 jaar muziekles kan je doorstromen naar het Klein Harmonieorkest.

Het Leerlingen Harmonieorkest heeft in September 2023 een Jeugdweekend gehad samen met Aurora Driebergen en De Bazuin Utrecht. Het Jeugdjournaal heeft hier een leuk item over gemaakt.

Voor wie: beginnende muzikanten (blaasinstrumenten en slagwerk)

Wat: leren samenspelen in een orkest

Wanneer: vrijdag 18.00-18.30 uur

Waar: De Harmonie, Jasmijnstraat 6b De Bilt

Dirigent: Joost Visser

Kosten: contributie KBH, zie pagina ‘Word lid van de KBH’

Vragen en aanmeldingen: opleidingen@biltseharmonie.nl.