Melodie Percussiegroep

De Melodie Percussiegroep (MPG) is een groep van 20 muzikanten in de leeftijd van jong tot ouder met allemaal dezelfde passie: samen muziek maken.

Wij spelen allemaal op verschillende instrumenten zoals snaredrum, bass drum, diverse percussie instrumenten, marimba, xylofoon, vibrafoon en klokkenspel. Het zal opvallen dat wij bij de verschillende muziekstukken vaak van instrument wisselen, zo kan iedereen alle verschillende soorten leren bespelen.

Wij repeteren op woensdagavond van 20.00 tot 22.00 uur. Hoe ziet onze repetitie eruit? We komen wat eerder naar onze repetitieruimte in ‘De Harmonie’ om alles klaar te zetten en met elkaar bij te praten. Onze dirigent Marcel Heijnen start altijd met een nummer dat we al langer spelen, zo komen we er even lekker in. Vervolgens gaan we aan de slag met nieuwe muziek voor het eerstkomende optreden. We spelen verschillende soorten muziek, van specifieke slagwerkmuziek tot ook covers van pop- en filmsongs.

Tijdens de repetities gaan we serieus ‘aan de slag’, maar ook is er tijd voor een lolletje, we komen tenslotte ook voor de gezelligheid. Om 21.00 uur hebben we een kwartiertje pauze.

De MPG verzorgt diverse optredens. In februari staat traditiegetrouw ‘Winterbeats’ op het programma, een concert vaak in samenwerking met een ander onderdeel van de vereniging. Dit concert heeft ieder jaar een ander thema.

Ook spelen wij samen met het Groot Harmonieorkest tijdens de zomerconcerten.

Binnen de Koninklijke Biltse Harmonie worden ook leerlingen opgeleid. De opleiding van de slagwerkers wordt verzorgd door onze dirigent. Naast de opleiding vinden wij het erg belangrijk dat leerlingen muziek maken met veel enthousiasme en plezier en zich thuis voelen bij onze vereniging. Samenspel is daarom erg belangrijk, na een aantal lessen gaan de leerlingen meespelen in de Opleidings Melodie Percussiegroep. De OMPG repeteert ook op woensdag van 18.30 – 19.15 uur.

Ben je op zoek naar een goede, gezellige melodie percussie groep, stuur ons een berichtje mpg@biltseharmonie.nl.

Of nog beter, kom een keer langs om de sfeer te proeven. Je bent van harte welkom!