Groot Harmonieorkest

Zo’n 65 muzikanten van alle leeftijden, die samen muziek maken, op een zo hoog mogelijk niveau, op het puntje van de stoel, in het gebouw De Harmonie op vrijdagavond. In de zgn. ‘derde helft’ luiden de orkestleden gezellig, onder het genot van een drankje en een hapje, het weekend in.

Het orkest werkt met elkaar toe naar (thema)concerten binnen en buiten de gemeente, of zelfs in het buitenland én landelijke KNMO concoursen (eerste divisie). Beleving, inspiratie en samenwerkingen staan net als bij het publiek hoog in het vaandel. Het repertoire is zowel klassiek als modern, maar vooral afwisselend, samenhangend. Sinds 2022 staat het orkest onder leiding van dirigent Arnold Span.

In het orkest hebben we uitstekende eigen solisten, die concerten een extra dimensie kunnen geven.

Voor wie belangstelling heeft om mee spelen in het Groot Harmonieorkest: alle orkestleden beschikken tenminste over een landelijk erkende HaFa B-diploma of een gelijkwaardig niveau. Auditie bij de dirigent is een middel om het niveau te toetsen.

Op deze site vind je openstaande vacatures en de procedure om je aan te melden. Via het secretariaat kun je al je vragen stellen. Het GHO heeft eerder samengewerkt met artiesten als Rian de Waal (concertpianist), Bastiaan Ragas, Danny de Munk, Marco Bakker, Ernst Daniël Smid, Justine Palmelay, Denise Jannah en Laura Fygi. Ook heeft het GHO samengewerkt met onder andere het Westlands Mannenkoor, het Residentiekoor en de Dutch Swing College Band.

Van het orkest zijn ook diverse CD’s beschikbaar en filmpjes te zien op YouTube.

Voor wie: muzikanten met minimaal HaFa B niveau of gelijkwaardig

Wat: samenspelen in een orkest

Wanneer: vrijdag 20:00-22:30

Waar: De Harmonie, Jasmijnstraat 6b De Bilt