Hartverwarmend Benefietconcert KBH

Op zaterdag 23 april vond het Benefietconcert voor Oekraïne plaats bij de Koninklijke Biltse Harmonie. Samen met Stichting Razem en de Gemeente De Bilt organiseerde de KBH dit benefietconcert om de Poolse partnergemeente Mieścisko te helpen met de opvang van Oekraïense vluchtelingen. In een goedgevulde zaal begonnen alle muzikanten samen met het Oekraïense volkslied. Daarna volgde een avond vol muzikale afwisseling. Het Klarinet Ensemble (o.l.v. Luuk de Bakker) speelde zwaar (Beethoven) en licht (Holst) klassiek, acht Zweedse volksliedjes en sloot af met wat lekkere jazzy klanken van Gershwin. De Melodie Percussiegroep liet ook horen hoe veelzijdig ze waren met swingende Caribische klanken en catchy popmuziek van Kensington en Coldplay. “Stil zitten was geen optie, ” aldus dirigent Marcel Heijnen. Het Saxofoon Ensemble ‘Sax Only’ liet het publiek nog weer andere sferen beleven met o.a. een Tango (Milonquita para muchos saxofones), een Wals (Wiedoeft) en Ierse volksmuziek (Dowd’s favourite), waarbij stilzitten ook heel moeilijk bleek. Juist deze grote verscheidenheid aan muziek én aan klank werd door het publiek erg gewaardeerd. De exacte opbrengst van dit benefietconcert is nog niet bekend, maar mocht u nog willen bijdragen dan kan dit via Stichting Razem.

Hartverwarmend Benefietconcert KBH