Muzikale activiteiten voor kinderen tijdens de Kindermuziekweek

Nederland staat vanaf 1 tot en met 10 april in het teken van live muziek voor kinderen van 0 tot 12 jaar tijdens de nationale Kindermuziekweek. Het volledige programma is te vinden op www.kindermuziekweek.nl.

Ook de KBH doet mee met een aantal leuke activiteiten voor kinderen!

Workshop p-Bone (Zaterdag 2 april, 12.45 – 13.30 uur)

Wil je eens uitproberen hoe het is om op een blaasinstrument te spelen? Doe dan mee aan de p-Bone workshop! De p-Bone is een plastic trombone waarop je al snel kunt spelen als beginnende muziek. In deze workshop leer je hoe je de trombone in elkaar zet, hoe je er goed geluid uit krijgt én speel je mee met bekende liedjes! Samen met de andere kinderen speel je ook een liedje tijdens het opleidingsconcert van de KBH. Hier kun je ook kennismaken met andere muziekinstrumenten (zie verderop voor meer info over het opleidingsconcert). Deelname aan deze workshop is voor kinderen vanaf ongeveer 7 jaar.

Workshop Braziliaans slagwerk (Woensdag 6 april, 18.30 – 19.15 uur)

Ben jij ook altijd overal op aan het tikken? Is het bestek bij jou niet veilig? Dan is de workshop Braziliaans slagwerk iets voor jou!

Tijdens deze workshop ga je samen met andere kinderen aan de slag met aanstekelijke ritmes. Je speelt op verschillende slagwerkinstrumenten en leert hoe je hierop een lekkere klank kunt maken. Aan het eind van de workshop kunnen jullie een echte swingende Braziliaanse samba spelen! Deelname aan deze workshop is voor kinderen vanaf ongeveer 7 jaar.

Open repetitie Leerlingen Harmonie Orkest (Vrijdag 8 april, 17.45 – 18.30 uur)

Speel je een blaasinstrument of heb je slagwerkles? Kom dan meedoen tijdens de open repetitie van het Leerlingen Harmonie Orkest! Samen met leeftijdsgenoten speel je een aantal leuke muziekstukken. Je kunt meespelen als je minimaal een half jaar muziekles hebt.

Aanmelden workshops en open repetitie

Alle activiteiten vinden plaats in verenigingsgebouw De Harmonie, Jasmijnstraat 6B, De Bilt en zijn gratis. Wel vooraf aanmelden via opleidingen@biltseharmonie.nl onder vermelding van je naam, leeftijd en de activiteit waaraan je wil deelnemen (en voor deelnemers aan de open repetitie ook je muziekinstrument).

Opleidingsconcert (Zaterdag 2 april, aanvang 14.00 uur)

Op zaterdagmiddag 2 april zullen de opleidingsorkesten van de KBH korte optredens verzorgen. Dit zijn de Opleidings Melodie Percussiegroep, het Leerlingen Harmonie Orkest en het Klein Harmonieorkest. Daarnaast zullen ook de kinderen die de cursus Algemene Muzikale Vorming volgen en de deelnemers aan de p-Bone workshop een muzikale bijdrage leveren.

Bronvermelding foto: Focuss22

Muzikale activiteiten voor kinderen tijdens de Kindermuziekweek