Over the top: seRIEUs gezellig Nieuwjaarsconcert

OP zondag 7 januari 2018 was het weer tijd voor een spetterend nieuwjaarsconcert van het Groot Harmonieorkest in het H.F. Witte. Dit keer in het thema ‘over the top – seRIEUs gezellig. Een concert met een knipoog naar één van Neerlands grootste exportproducten, die gezellige violist uit het zuiden. De kleding van de orkestleden (en dirigent) waren hier volledig op afgestemd met glimmende jurken en stijlvolle jacquets. Het muzikale programma stond ook in het teken van Wenen, met flink wat walsen. Uiteraard mocht het meeste bekende werk van André Rieu niet ontbreken: de Second Walz van Dmitri Sjostakovitsj. Voor muzikant Wout van Riet van het het laatste concert wat hij meespeelde met het GHO. Na 65 jaar lidmaatschap stopt hij als spelend lid. Speciaal voor hem werd het stuk ‘Triompfmars van Aïda’ gespeeld, met solisten Guus van Wijk en Stefan Bouma. De slagwerkgroep ging creatief aan de slag met schuurpapier in ‘The Sandpaper Ballet’.

Over the top: seRIEUs gezellig Nieuwjaarsconcert