Music for All – Spetterend concert van de KBH!

Op zaterdag 13 april jl. was de sporthal in het H.F. Wittecentrum weer omgetoverd tot een ware muziektempel. De Weathertown Bigband, het Klein Harmonieorkest, de Melodie Percussiegroep en het Groot Harmonieorkest van de Koninklijke Biltse Harmonie stonden deze avond hier allen op het podium. De vele bezoekers die naar het concert ‘Music for All’ waren gekomen, werden getrakteerd op een spetterend concert met inderdaad muziek voor ieders smaak.

Nieuw dit jaar op het concert was het optreden van de Weathertown Bigband die de bezoekers al bij het betreden van de zaal liet genieten van haar swingende klanken. Daarna begon om acht uur het concert met voor de pauze afwisselend muziek van de Melodie Percussiegroep en het Klein Harmonieorkest, beide onder leiding van Arie Roelofsen. Het muziekstuk ‘Apache’ werd zelfs gezamenlijk uitgevoerd door de MPG en het KHO. Ook werd er muziek uitgebeeld in een tweetal acts, één daarvan een spectaculaire circusact. Na de pauze was het de beurt aan de ruim tachtig muzikanten van het Groot Harmonieorkest en aan dirigent Peter Kleine Schaars om de luisteraars mee te nemen naar het sfeervolle Ierland en te laten genieten van de opzwepende ritmes en passie van ‘Danzón no. 2’. Voor Peter Kleine Schaars was dit het afscheidsconcert bij de KBH, na drie jaar dirigent te zijn geweest bij het GHO. Uiteraard werd het een swingend afscheidsfeestje, zeker toen bij de toegift Copacabana de muzikanten ‘los’ konden gaan met confetti-poppers. Kortom, de KBH is al helemaal opgewarmd voor het ‘Fête de la Musique’ in juni in het kader van 900 jaar De Bilt.