Kindermuziekweek 24 maart – 2 april

Van 24 maart tot en met 2 april is het weer de nationale  Kindermuziekweek. Een week bomvol muzikale activiteiten  voor kinderen van 0 – 12 jaar. Het volledige programma is te vinden op www.kindermuziekweek.nl.

Ook bij de Koninklijke Biltse Harmonie (KBH) kunnen kinderen meedoen aan een aantal leuke activiteiten.

Op zondagmiddag 26 maart is er een optreden van de  opleidingsorkesten van de KBH met als thema ‘De wereld  rond’. De muzikanten van het Leerlingen Harmonie Orkest, de Opleidings Melodie Percussiegroep en het Klein  Harmonieorkest nemen je mee op een muzikale reis door verschillende landen en muziekstijlen. Het concert begint om 14.00 uur in gebouw De Harmonie, Jasmijnstraat 6B,
De Bilt.

Wil je eens uitproberen om op een blaasinstrument te spelen? Doe dan mee aan de p-Bone workshop (dinsdag 28 maart, 16.30 – 17.15 uur). De p-Bone is een plastic trombone waarop je al snel kunt spelen. In deze workshop leer je hoe je de trombone in elkaar zet, hoe je er goed geluid uit krijgt en speel je mee met bekende liedjes! Deelname is voor kinderen vanaf 6 jaar.

Tijdens de workshop Braziliaans slagwerk (woensdag 29 maart, 18.30 – 19.15 uur) kun je samen met andere kinderen aan de slag met aanstekelijke ritmes. Je speelt op  verschillende slagwerkinstrumenten en leert hoe je hierop een lekkere klank kunt maken. Aan het eind van de workshop kunnen jullie een echte swingende Braziliaanse samba spelen! Deelname is voor kinderen vanaf 6 jaar.

Speel je een blaasinstrument of heb je slagwerkles? Kom dan meedoen tijdens de open repetitie van het Leerlingen Harmonie Orkest (vrijdag 31 maart, 18.00 – 18.30 uur)! Samen met leeftijdsgenoten speel je een aantal leuke muziekstukken. Je kunt al meespelen als je ongeveer een half jaar muziekles hebt.

Aanmelden
Alle activiteiten vinden plaats in verenigingsgebouw De Harmonie, Jasmijnstraat 6B, De Bilt en zijn gratis. Wel vooraf aanmelden via opleidingen@biltseharmonie.nl
onder vermelding van je naam, leeftijd en de activiteit waaraan je wil deelnemen (en voor deelnemers aan de open repetitie ook je muziekinstrument).
Kindermuziekweek 24 maart – 2 april