For(ever) Friends concert

“Mooie muziek op een mooie locatie”

Op zaterdagavond 25 maart geeft het Groot Harmonieorkest van de Koninklijke Biltse Harmonie een concert voor hun vrienden en voor iedereen die van muziek houdt. Dit jaar staat het concert in het teken van vriendschap en voorjaar en vindt plaats in de Oosterlichtkerk in Bilthoven.

“Het idee van dit concert is ook om de banden met de Biltse gemeenschap weer aan te halen,” vertelt dirigent Arnold Span. De KBH heeft in de corona-jaren weinig concerten kunnen geven en kan nu gelukkig weer mooie muziek maken voor een enthousiast publiek, waaronder de Vrienden van de KBH. Zo hoopt de vereniging de vriendschap weer te versterken door muzikale verbinding.

Het programma van deze avond omvat diverse muziek, die voor iedereen toegankelijk is. Klassiek, pop en enkele werken voor solisten uit het eigen orkest. Zo speelt het GHO muziek in het thema ‘voorjaar’ van de Noorse componist Edvard Grieg en de Amerikaan Alfred Reed, stemmige koraalmuziek uit Litouwen en het nummer Blackbird van The Beatles voor solo fluit en orkest. “Het programma is speciaal samengesteld om goed uit te komen in de Oosterlichtkerk, die een prachtige akoestiek heeft. We willen graag muziek spelen die in de ruimte past,” aldus Arnold. Hij nodigt daarom iedereen uit om eens wat vaker te komen luisteren naar dit mooie orkest, waarin veel verenigingsgevoel en gezelligheid zit.

Voor wie Arnold nog niet kent, hij staat sinds 2022 voor het Groot Harmonieorkest in de Bilt en heeft vorig jaar al enkele concerten gegeven met hen. Naast de KBH staat hij ook voor het harmonieorkest van O.B.K.-Zeist en is hij artistiek leider en dirigent van de Barneveldse Harmonie. Sinds 2013 is Arnold stafdirigent Militaire Muziek van de Nederlandse Krijgsmacht.

Kaarten voor het concert kosten € 15,- (inclusief een kopje koffie of thee) en zijn te bestellen via reserveren@biltseharmonie.nl. Aanvang van het concert is 20:00, zaal open om 19:30. Oosterlichtkerk, 1e Brandenburgerweg 34, Bilthoven.

For(ever) Friends concert