Geslaagd benefietconcert en veiling

31 oktober 2014 – Het was een daverend succes, het benefietconcert op 31 oktober jl. t.g.v. de stichting Papageno door het Groot Harmonieorkest van de Koninklijke Biltse Harmonie in de sfeervolle Kloosterkerk in Amersfoort. Een 125 koppig publiek supportte niet alleen het orkest maar bood ook gul op veilingitems die Biltse Kunstenaars belangeloos ter beschikking hebben gesteld. Burgemeester Gerritsen van De Bilt opende met de eerste kavels waarna de veiling een succesvol vervolg kreeg onder leiding van veilingmeester Ruud de Swart. Ruim € 1.500,– werd opgehaald in het bijzijn van de directeur en vicevoorzitter van de stichting Papageno. Vicevoorzitter John Roord heeft verteld hoe Papageno muziektherapie, de taal van muziek, inzet om autistische kinderen uit hun isolement te halen. Muzikaal talent Jooske Heysteeg, ambassadeur van de stichting en zelf autistisch, soleerde op vleugel en begeleidde het orkest bij Riverdance, van componist Bill Whelan. Ook in 2015, het jaar waar de Koninklijke Biltse Harmonie haar 115e verjaardag viert, zullen nog akties worden georganiseerd waar de Stichting Papageno aan verbonden blijft. Het Groot Harmonieorkest zal zich vanaf nu voorbereiden op het concert in april 2015 in de Beurs van Berlage.