Vriendenconcert KBH in vrolijke voorjaarssfeer

Op zaterdag 31 maart was de sporthal van het H.F. Wittecentrum het toneel voor een vrolijk voorjaarsconcert van de Koninklijke Biltse Harmonie met als speciaal thema ‘Van ons, Voor U!’. Vele vrienden en trouwe fans waren deze avond aanwezig om alle geledingen van de KBH te horen spelen. Het concert begon sfeervol met acht klappen op de buisklokken gevolgd door een optreden vol bravoure van de Marchingband. Na het openingswoord van vicevoorzitter Guus van Wijk namen het Klein Harmonieorkest en de Melodie Percussiegroep plaats op het podium. Voor dirigent Arie Roelofsen was het een hele kunst om deze twee verschillende groepen afwisselend te dirigeren maar alles verliep zeer goed. Naast muziek van Jacob de Haan, Phil Collins en speelde het KHO swingende popmuziek en muziek uit de jaren zestig met een heerlijke ‘beach vibe’. De MPG zocht het meer in de Spaanse sferen, maar swingde ook lekker met muziek van de musical ‘Wicked’. De aankondigingen van de stukken werden door de leden van de orkesten zelf gedaan en dit viel erg bij het publiek in de smaak. Het Groot Harmonieorkest was na de pauze aan de beurt en zij konden zich een uurtje lekker uitleven met een zestal zeer verschillende nummers. Bij de prachtige gevoelige Ierse folksong ‘Carrickfergus’ met solo van Yorick de Zwart op bariton zat het publiek ademloos te luisteren. Het GHO speelde verder nog werken van John Williams, James Barnes en arrangementen van de dirigent Peter Kleine Schaars. Vooral bij de toegift van zijn hand, een echte liedjesquiz, zong het publiek volop mee. Het was een vrolijk einde van een zeer geslaagd Vriendenconcert. Hopelijk heeft de KBH haar vrienden laten horen dat zij hun steun meer dan waard zijn.