Grande Finale 900 jaar De Bilt

Op zaterdag 22 juni vond de ‘Grande Finale’ plaats in het kader van het muziekweekend van 900 jaar De Bilt. Op het grasveld voor het gemeentehuis Jagtlust in De Bilt was een waar promsconcert te horen. De orkesten van de Brandweerharmonie Bilthoven en de Koninklijke Biltse Harmonie en de koren Algemeen Zangkoor Maartensdijk en Valsch en Gemeen hebben hier samen optreden met lokaal talent. Zo waren de zangers Machteld van Enk, Bastiaan Sparnaay, Jeffrey Noordijk, Marie Louise en Joyce Geurtsen en fluitiste Kirsten van Arnhem te horen, was er dans van flamencodansgroep Heleen Jansen en klassiek ballet van dansschool Kunstenhuis en speelde Florian Auls op djembé. Het voorprogramma betond uit een optreden van de Bayan Brothers uit Mieœcisko op accordeon en dans van de showgroep The Ladybirds uit Coesfeld. De avond werd gepresenteerd door Astrid Kersseboom, nieuwslezeres van de NOS. Helaas was het enige minpuntje deze avond het weer: af en toe met bakken uit de hemel komend. Maar de muzikanten speelden door en het publiek bleef staan. Het was een mooie afsluiting van een grandioos muziekweekend.

Het muziekweekend werd financieel mede mogelijk gemaakt door: VSB-fonds; Nationaal Ouderenfonds; UVV De Bilt; Van Ewijckfonds; KF Heinfonds; H.F. Witte Centrum; Stichting Vrede van Utrecht; Fonds Cultuurparticipatie en Stichting De Bilt 900 jaar.