PiMM!-orkest in 2024

Op 6 februari 2024 gaat de KBH starten met het PiMM!-orkest. PiMM! staat voor Plezier in Muziek Maken. Dat is ook het doel van het orkest: kinderen laten ervaren hoe leuk het is om samen muziek te maken.

Kinderen kunnen vanaf groep 5 van de basisschool meedoen. Verder zijn er geen voorwaarden. Je hoeft geen muziekles te hebben gehad en je hoeft ook geen noten te kunnen lezen. Oefenen doen we tijdens de repetitie. Het instrument hoeft in het begin niet mee naar huis. In het orkest leer je onder deskundige begeleiding een instrument te bespelen. Je kunt kiezen uit 6 instrumenten: klarinet, trompet, saxofoon, trombone, bariton en slagwerk.

Je leert spelenderwijs noten lezen, tellen, luisteren én samen muziek maken. De repetities zijn een mix zijn van samen oefenen en het geleerde in praktijk brengen door mee te spelen met leuke en herkenbare YouTubes. Zo werken we toe naar een spetterend slotconcert waar je iedereen voor mag uitnodigen. Dit wordt nog gepland in juni 2024. Ook tijdens de Kindermuziekweek in april zullen we een klein optreden plannen.

Wil je meer informatie of wil je graag de instrumenten uitproberen? Neem dan contact op via e-mail (opleidingen@biltseharmonie.nl).

Voor wie: kinderen vanaf groep 5 van de basisschool die samen muziek willen maken (beginners)

Wat: samenspelen in een orkest

Wanneer: 15 dinsdagen van 14.30-15.30 vanaf dinsdag 6 februari (niet in de schoolvakanties)

Waar: De Harmonie, Jasmijnstraat 6b, De Bilt

Dirigent: Jaap Firet

Docenten: Jaap Firet en Michiel de Boer

Kosten: € 50,00. Voor financiële ondersteuning kan eventueel een beroep worden gedaan op Stichting Leergeld De Bilt, of gebruik gemaakt worden van de U-pas.

Vragen en aanmeldingen: opleidingen@biltseharmonie.nl

PiMM!-orkest in 2024