Uitverkocht Winterbeats at the Movie 2016

Het verenigingsgebouw De Harmonie in De Bilt was zaterdag 30 januari jl. helemaal uitverkocht. In vervolg op eerdere successen organiseerde de Melodie Percussiegroep alweer de derde editie van het Winterbeats concert.

Het publiek werd verrast met een zeer gevarieerd programma. Dit jaar staan alle concerten van de Koninklijke Biltse Harmonie in het teken van de film. De Melodie Percussiegroep, onder de bezielende leiding van Arie Roelofsen, was de eerste geleding die deze concertreeks mocht starten. Voorafgaand aan het concert werd het publiek verwelkomd op de rode loper door onze eigen ‘paparazzi’-fotografen en kon men zich alvast opwarmen onder het genot van een heerlijk kopje glühwein of warme chocomelk.

De MPG heeft een naam hoog te houden, waar het gaat om muzikale kwaliteit en gevarieerdheid. Dat was deze avond ook goed hoorbaar. Het was wederom een spannende en interessante avond met muziek van films als Frozen met een fantastische vertolking van Elsa door Els Firet, Schindler’s List, Casper het spookje, Amelie en Casper’s Lullaby. Ook werden nummers als Firestone (Kygo) en Ain’t nobody (Felix Jaehn) ten gehore gebracht, wederom prachtig gezongen door Els Firet. Heel bijzonder was het stuk Black Sands, in een arrangement van Jaap Firet, de MPG werd hierbij uitgebreid met blazerssectie, viool en cello.

Ook de jeugdige spelers van de Opleidings Melodie Percussiegroep onder leiding van Jaap Firet lieten met succes van zich horen deze avond. Het was een zeer afwisselend programma, met ludieke acts en een leerzame quiz. Na afloop kon het publiek nog gezellig napraten onder het genot van een hapje en een drankje.

Hieronder de trailer van Winterbeats at the Movie. Meer foto’s staan op Facebook