Uitreiking Vrienden Award tijdens Forever Friends concert

Afgelopen zaterdag was het zover: de Vrienden van de Koninklijke Biltse Harmonie werden in het zonnetje gezet. Ze werden getrakteerd op een avond vol muziek, zang en glamour tijdens het “Forever Friends” concert dat exclusief voor hen werd georganiseerd door de harmonie. Het concert had plaats in de mooie entourage van de Centrumkerk in Bilthoven. Voor de Vrienden Award die later op deze avond werd uitgereikt, waren 3 Vrienden genomineerd: familie Van der Valk, familie Pama en Gerda Klinkhamer. De genomineerden werden door leden van de vereniging thuis opgehaald en in luxe cabrio’s naar de concertlocatie gebracht, aldaar werden zij feestelijk onthaald en mochten zij de rode loper betreden. Uiteraard werden ook de andere vrienden op deze manier welkom geheten. In de concertzaal mocht men plaats nemen aan de mooi ingerichte ronde tafels en werd men voorzien van een hapje en een drankje.

Het Groot Harmonieorkest onder leiding van Johan Boonekamp verzorgde de muzikale invulling van deze avond, met o.a. muziek van Leonard Bernstein, Arturo Márquez en Nino Rota (The Godfather). De avond werd op ludieke wijze gepresenteerd door Ruud de Swart en Marie Jose Tiemstra. Marie Jose bracht, begeleid door het orkest, tevens prachtige vertolkingen van Sway (Michael Bublé), For me Formidable (Charles Aznavour) en hits van Willeke Alberti.

Gedurende de avond werden de genomineerden voor de Vrienden Award aan het publiek bekend gemaakt. De genomineerden werden telkens verrast met een toepasselijk muziekstuk, uitgevoerd door het harmonieorkest. Het hoogtepunt van de avond was uiteraard de uitreiking van de Vrienden Award 2016. Ondersteund door luid tromgeroffel werd door het presentatieduo bekend gemaakt dat de familie Pama zich Vriend van het jaar 2016 mag noemen. Natuurlijk volgde een daverend applaus vanuit het publiek en het orkest.

Al met al was het een zeer geslaagde avond en er werd nog lang nagepraat in de speciaal voor deze gelegenheid ingerichte Meet & Greet-ruimte.

Dit was een concert in de Movies in Concert-concertreeks. Meer informatie over deze concertreeks? Klik hier! Foto’s zijn gemaakt door Aneo Koning. Bekijk meer foto’s op Bilthoven.Nieuws.