Prachtig hrfstwnd-concert in Arnhem

In het mooie stadstheater gaven de Koninklijke Harmonie Oosterbeek en de KBH een dubbelconcert in de serie ‘hrfstwnd’. Voor de pauze speelde het symfonisch blaasorkest van KHO de gehele Lord of the Rings suite van Johan de Meij. Na de pauze was het GHO aan de beurt. Als eerste stuk ‘Woodland Serenade and Rondo’ met solist op saxofoon Wytze de Swart. Dit werk bestaat uit twee delen, een rustig eerste deel en een super swingend tweede deel. Om de sfeer hiervan te verhogen deed de solist zelfs tussen de delen nog zijn jasje uit om daarna heerlijk verder te kunnen swingen. De rest van het programma van het GHO had het thema ‘Amerikaanse film’, met o.a. muziek van Bernstein uit Wonderful Town, Viktor’s Tale met soliste Tatiana van der Heijde, The Godfather Saga, en als uitsmijter La Boda de Luis Alonso. Het concert werd tevens live voorzien van tekeningen op groot scherm door kunstenares Rosetta Rozenval.

Prachtig hrfstwnd-concert in Arnhem