Melodie Percussiegroep behaalt eerste prijs bij KNFM concours

De Melodie Percussiegroep heeft het opnieuw gedaan! Met 83,59 punten haalde de groep een dikke eerste prijs in de hoogste afdeling van de KNFM!

In de Drenthe Hal te Beilen vond zaterdag 27 oktober het concours plaats. Alle leden van de MPG waren vastbesloten met een mooi resultaat huiswaarts te keren en lieten zich dan ook niet uit het veld slaan door de ‘mindere’ omstandigheden van de concourslocatie.

Om 17.30 uur moest de MPG als laatste groep van het concours aantreden. De MPG was de enige groep die in de hoogste divisie uitkwam, het optreden werd dus extra kritisch bekeken en beluisterd, ook door de collega muzikanten in de zaal. De spanning was om te snijden.

Van begin tot eind werd enorm geconcentreerd gespeeld, de wedstrijdspanning zorgde ervoor dat de MPG boven zichzelf uitsteeg en een fantastisch optreden neerzette. Dat optreden werd bekroond door de fantastische rapportcijfers van de jury: voor het verplichte werk gemiddeld 85,17 punten en voor het vrije deel gemiddeld 82 punten, totaal gemiddeld 83,59 punten! Een uitslag om enorm trots op te zijn!

Arie Roelofsen, dirigent van de MPG, heeft het wederom waargemaakt. In alle jaren die hij inmiddels aan de vereniging is verbonden, presteert hij iedere keer opnieuw om een fantastische prestatie neer te zetten! Alle lof en waardering voor hem!