“KBH in the Moviezz”: genieten van prachtige muziek in een unieke setting

Op zondagmiddag 3 april wisten vele muziekliefhebbers de weg naar het “KBH in the Moviezz” concert van de Koninklijke Biltse Harmonie (KBH) te vinden. Het HF Witte Centrum was omgebouwd tot een sfeervolle bioscoopzaal compleet met rode loper, een groot filmscherm, popcorn en drankjes.

Het concert werd spectaculair geopend met het “20th Century Fox Fanfare”. Alleen de slagwerkers zaten op het podium. De orkestklanken kwamen verrassend vanuit de coulissen. Daarna namen alle muzikanten van zowel het Klein Harmonieorkest als het Groot Harmonieorkest hun plek in. Vanaf dat moment zat het publiek midden in de filmset van “KBH in the Moviezz” en werd men door ‘regisseur’ Marloes Oostveen door de muzikale film geleid.

Onder leiding van de dirigenten Twan Stekelenburg (Klein Harmonieorkest) en Johan Boonekamp (Groot Harmonieorkest) brachten beide orkesten zowel beurtelings als gezamenlijk een afwisselend programma van spectaculaire en gevoelige muziek uit diverse films ten gehore. Muzikale hoogtepunten waren “Schindler’s List” met soliste Merel van der Meulen op viool, “The Tale of Victor Navorski” met Tatiana van der Heijden als soliste op klarinet, en Gabriela’s Song waarbij de zang van Els Firet door beide orkesten werd begeleid. Het concert werd afgesloten met een prachtige dans door het danspaar Marloes Schrijvers en Peter Kulik op de muziek van “The Time of my Life” uit de film “Dirty Dancing”, begeleid door het Klein en Groot Harmonieorkest.

Bijschrift bij de foto’s:
1. Viool talent Merel van der Meulen speelt het meeslepende hoofdthema van “Schindler’s List”.
2. Tatiana van der Heijden speelt het solostuk voor klarinet “The Tale of Victor Navorski” uit de film “The Terminal”.

Het concert maakte onderdeel uit van de concertreeks “Movies in Concert” van de KBH, waarin filmmuziek centraal staat. Het volgende concert in deze reeks staat gepland op zaterdag 2 juli. Het Groot Harmonieorkest verzorgt dan het “Forever Friends” concert, speciaal voor alle vrienden van de KBH.