Heldhaftig & Legendarisch concert KBH & VVBB

Na een aantal maanden van intensieve voorbereidingen door de Koninklijke Biltse Harmonie en de Vereniging der Vrijwillige Brandweerharmonie Bilthoven vond afgelopen zaterdag 3 november het concert ‘Heroes & Legends’ plaats.

Dit unieke concert in de Michaëlkerk in De Bilt was het resultaat van de muzikale samenwerking tussen de KBH en de VVBB. Hier geen vijandige taferelen zoals in Bert Haanstra’s “Fanfare”, maar een harmonieus concert van twee orkesten.
Het was wat passen en meten geweest, maar het was gelukt om honderdtwintig muzikanten tegelijkertijd de heldhaftige openingsmars ‘The King’s Squad’ te laten spelen op het podium in deze prachtige kerk. Daarnaast speelden de beide orkesten hun eigen werken. Voor de pauze speelde de Brandweerharmonie o.a. werken van de film ‘Children of Sanchez’ en het werk Robinson Crusoë van de Belgische componist Bert Appermont. Met de swingende ‘Soul Bossa Nova’ van Quincy Jones sloot de VVBB het concert voor de pauze af. Daarna nam het Groot Harmonie Orkest van de KBH plaats op het podium voor hun gedeelte van het concert. Zij speelden o.a. muziek uit de films ‘Saving Private Ryan’ en ‘Indiana Jones’ en het werk ‘Lebuinus ex Daventria’ van dirigent Peter Kleine Schaars over de monnik Lebuinus.
Na de welverdiende bedankjes aan iedereen die het concert mogelijk had gemaakt en uiteraard aan het publiek voor hun komst naar dit legendarische concert was er nog één keer de gelegenheid om met 120 muzikanten samen muziek te maken. De KBH en de VVBB sloten het concert gezamenlijk af met het sfeervolle ‘Land of make believe’.
Ook in 2013 kunt u de KBH & VVBB weer samen beluisteren, dan in het kader van de muzikale festiviteiten van 900 jaar De Bilt.