GHO Nieuwjaarsconcert in H.F. Wittecentrum

Ook 2016 begon weer met een traditioneel nieuwjaarsconcert in het HF Wittecentrum in De Bilt. Daar was het Groot Harmonieorkest uitgenodigd om een middagvullend concert te geven om het nieuwe jaar in te luiden. Deze middag had een afwisselend programma, niet alleen qua muziekstukken maar ook omdat de muziek afgewisseld werd met videoboodschappen van bekende Biltenaren. Zo wensten o.a. burgemeester Arjen Gerritsen, wijkagent Huib van Driel, cabaretier Joep van Deudekom en de voorzitter van Stichting HF Wittecentrum alle aanwezigen veel goeds voor 2016 en kondigden zij de muziekstukken van het orkest aan. Dat speelde, onder leiding van dirigent Johan Boonekamp, onder andere een mooie ouverture van Verdi ‘La Forza del Destino’, typisch Weense muziek van Johan Strauss ‘Auf der Jagd’, maar ook filmmuziek van ‘Star Wars’ en een nummer van de Japanse componist Toshio Mashima. Maar het meest ontroerende van dit concert waren de nummers die soliste Els Firet zong met begeleiding van het orkest, o.a. ‘Gabriella’s Sång’ van de film ‘As it is in Heaven’ en ‘Mag ik dan bij jou’ van Claudia de Breij. Uiteraard mocht de klassieke toegift, de ‘Radetzki Mars’ van Strauss, niet ontbreken. Ditmaal gedirigeerd door de voorzitter van Stichting HF Wittecentrum, Rik Drieënhuizen. Hopelijk wordt 2016 een mooi muzikaal jaar.