Geslaagd muzikaal verjaardagsfeest Biltse Harmonie

In het weekend van 19 en 20 juni was het in De Bilt druk met muzikale activiteiten. Vrijdagavond stond het HF Wittecentrum bol van de muziek, eerst met twee optredens van het Klein Harmonieorkest in jungle stijl. De orkestleden waren als pinguïns verkleed en speelden liedjes over dieren voor leerlingen van groep 7. Later op de avond zorgde de Weathertown Bigband voor swingende ritmes en stevige dansmuziek. Jong en oud was op de dansvloer te vinden!
Op het gazon voor het gemeentehuis verrees zaterdag een heus festivalterrein met twee podia, kraampjes met lekkernijen en een brocantemarkt. Om 12:00 uur ging het muzikale spektakel van start met het optreden van de Brandweerharmonie. Daarna werden de bezoekers getrakteerd op uiteenlopende muziek van jazz, pop, gypsy en klezmer tot melodische percussie en bigband muziek.

Het weekend werd grandioos afgesloten met een optreden van het Groot Harmonieorkest van de KBH. Samen met solisten Kelvin Wormgoor, Isabeau Bosscher, Daan Smits en Karin Bos, dirigent Johan Boonekamp en presentator Bart van Gerwen werd een gevarieerd programma neergezet met als gemene deler ‘Musical’. Prachtige solo’s zoals ‘Defying Gravity’ door Isabeau en ‘Go to the Distance’ door Daan, romantische duetten ‘A whole new world’ en ‘Phantom of the Opera’ door Karin en Daan, klassiekers als ‘Grease’ door Kelvin en Isabeau en natuurlijk lekkere meezingers van ABBA, Queen en Hair. Ook popkoor Sing it Out, dat het voorprogramma verzorgde, mocht samen met het orkest optreden met ‘Cellblock Tango’. Het publiek genoot zichtbaar van de musical sterren en het orkest op deze sfeervolle (maar soms wat natte) avond. Het orkest was deze avond ook bijzonder feestelijk gekleed met rode stropdas en bretels. Het publiek had ook zelf nog mee kunnen zingen met de aanwezige songteksten, maar was waarschijnlijk te druk bezig met luisteren naar de solisten. Het was een geweldig muzikaal verjaardagsfeest van de KBH. Op naar de 116 jaar!