Swingend dansconcert “Pas de Deux” OBK & KBH

Ruim honderd muziekliefhebbers waren op 14 april naar de Oosterkerk in Zeist gekomen om te luisteren naar ballet- en dansmuziek uitgevoerd door twee harmonieorkesten. De muzikanten en dirigent Arnold Span van Koninklijk Harmoniegezelschap O.B.K. Zeist mochten voor de pauze aan de slag met muziek uit dit brede thema. Zij speelden zowel klassiek (Antiphon van Bruckner) als modern (Palladio van Jenkins) en uiteraard wat van Bernstein in het kader van 100 jaar Bernstein. Als speciale toegift speelden ze nog ‘El Torico de la Cuerda’, een lekker pittig Spaans nummer met trompet solo. Na de pauze zaten de muzikanten van het Groot Harmonieorkest van de KBH uit De Bilt op het podium waar zij onder leiding van Vincent van den Bijlaard twee werken van hun programma voor het concours van oktober voor het eerst aan publiek lieten horen. Dit waren gedeeltes uit De Vuurvogel van Stravinsky en Undanced Ballet van Hidas. Om vervolgens op een iets swingender noot te eindigen met Danza Caribe van Reed en De Notenkraker in swing van Tsjaikovski. Wat deze avond zeker bijzonder maakte was dat enkele muzikanten bij beide orkesten meespeelden en dus heel wat noten gespeeld hebben, hulde! Een geslaagde samenwerking tussen twee regionale orkesten.

Swingend dansconcert “Pas de Deux” OBK & KBH